DJ SPRINKLES
Midtown 120 Blues (2009)
Terre Thaemlitz bywa spłycany do roli politycznie zaangażowanego transwestyty, rzecznika praw seksualnych mniejszości, "queer philosophera" na scenie house. Przyznam szczerze: mnie ten aspekt jego twórczości, ponoć kluczowy i bardzo istotny dla odbioru, interesuje najmniej. Wkładu Amerykanina osiadłego w Japonii upatruję raczej w zdolności do malowania niezwykle sugestywnych ambientowych pejzaży, odwołujących się w równym stopniu do intersubiektywnego poczucia nadchodzącego kresu (całość przesiąknięta subtelnie apokaliptycznym posmakiem), co do osobistych, najskrytszych wrażeń zmysłowych. W rezultacie wyczuwam tu rodzaj odrętwiałej retrospektywy na silnym haju. Kilka fragmentów – "Brenda's $20 Dilemma", "House Music Is Controllable Desire You Can Own" albo "Ball'r (Madonna-Free Zone) – to muzyka wręcz irytująca swoim prostodusznym, ciepłym pięknem.
(T-Mobile Music, 2011)